Absintbereiding

Re: Verkeerde wijnalcohol?

Helfrich (12/13/05 om 21:55:06):

Het zou goed kunnen. Een infectie of zelfs een beroerde gist kan je eindproduct grondig bederven, dusdanig dat het ook niet meer schoon te distilleren is. We hebben dat wel gemerkt aan die turbogist-ellende.

Wat ik in ieder geval zeker weet is dat werken met onderaannemers in dit edele ambacht problematisch is. Van 'mijn product', zoals dat door de distilleerderij wordt vervaardigd, vind ik alleen de batch met bottelcode "14-10-2005" behoorlijk gelukt. Wat ik van de rest voor eigen consumptie heb gereserveerd, verdwijnt of in de ketel, of in de gootsteen, of in de spray die ik als luchtverfrisser gebruik, bijvoorbeeld in bedompte kantoren waar flatulente werknemers in het zweet huns aanschijns de kost verdienen.

Enigszins aangemoedigd door Bas Lubberhuizen heb ik de eerste gesprekken gevoerd met gemeenten in de regio, douane en aanbieders van productieruimten. Op grond daarvan denk ik dat het goed te doen is om alles in eigen beheer te nemen, al kost het wat tijd, moeite en natuurlijk geld.

Als ik het voor elkaar krijg - dat zal niet binnen een paar weken zijn - dan ben je welkom om van de faciliteit gebruik te maken, Barski. Daar moeten we dan wat over afspreken. Het is voor het goede doel...

 

radioflux (12/18/05 om 00:53:21):

Helfrich schreef:

... of in de spray die ik als luchtverfrisser gebruik, bijvoorbeeld in bedompte kantoren waar flatulente werknemers in het zweet huns aanschijns de kost verdienen...

:) Is dat ethisch verantwoord?

 

Helfrich (12/21/05 om 21:38:31):

Nee. Ik ben een gewetenloze schurk. Wist je dat niet?

 

radioflux (12/23/05 om 00:52:43):

Jawel, dat wist ik. Daarom staat er een :) voor.

 

Absintbereiding